Jaaroverzicht Natural Yachts – Onze 9 beste foto’s van 2020

Updated: Nov 30, 2021

2020 was voor iedereen een jaar dat anders was. Voor ons begon het jaar op Boot Düsseldorf waar wij de Nexus Revo 870 Cabrio Electric en de Northman 1200 Flybridge presenteerde. Het verhuur seizoen begon wat later als gepland maar we konden gelukkig veel Nederlandse gasten verwelkomen voor een ‘relaxing getaway’ op een van de jachten van Natural Yachts. Een ander hoogtepunt van 2020 was voor ons het winnen van “de Boot van het jaar – Start-up Award” een aangename erkenning voor ons familiebedrijf. We blijven innoveren in 2021 gezien de nieuwe Northman 1200 die reeds is gearriveerd en welke wordt ingebouwd met een elektrische aandrijflijn en een brandstofcel range extender, zodat dit jacht onafhankelijk van walstroom kan varen.

Foto 1) Boot Düsseldorf januari 2020 Het jaar begon voor ons op de botenbeurs ‘Boot Düsseldorf’ waar we de Northman Nexus Revo 870 Electric en de première van de Northman 1200 Flybridge hebben gepresenteerd. Naast de jachten hebben we, Natural Yachts & Electric Ship Facilities, ook de Natural Fuel Cell op de botenbeurs in Duitsland gepresenteerd waarmee de Northman jachten onafhankelijk van de walstroom kunnen varen.

Foto 2) Boot Holland februari 2020 In februari hebben we, Natural Yachts & Electric Ship Facilities, de Natural Fuel Cell op Boot Holland in Leeuwarden gepresenteerd. De stand was gelegen op het Fossielvrij varen plein van Stichting elektrisch en fossielvrij varen Friesland.

Foto 3) Achter de schermen In het voorjaar hebben we verschillende fotoshoots gedaan met de Northman jachten, om de jachten ook online aan u te kunnen presenteren. Onze modellen in de fotoshoots waren de Northman 1200, de Nexus Revo 870 Convertible Electric en de Maxus Evo 24.

Foto 4) Start verhuurseizoen 2020 - Northman 1200 in Heeg Het verhuurseizoen begon helaas later als gepland. In mei kon Natural Yachts haar eerste verhuurgasten van het seizoen verwelkomen. Volgens het advies en de voorschriften van het RIVM en onze Brancheorganisatie Hiswa kon de vaarvakantie in Nederland doorgang vinden aangezien een vaarvakantie een zeer veilige optie is om buitenshuis te genieten van quality time met de familie. Op een boot is afstand houden geen probleem; u kunt in de natuur blijven, koken aan boord en volledig zelfvoorzienend leven. We hebben veel Nederlandse gasten mogen verwelkomen, waarvan sommige nieuw waren in het varen en nu een nieuwe manier hebben ontdekt om van een vakantie te genieten.

Foto 5) Natural Yachts wint Start-up award De jury van de Boot van het Jaar uitreiking van de Hiswa te water overhandigde "de Boot van het Jaar - Start-up Award 2020" aan het team van Natural Yachts. De jury koos unaniem voor Natural Yachts als winnaar van de Start-up Award. Met de vermelding "Natural Yachts is een duurzame, goed doordachte start-up waar we in de toekomst veel van kunnen verwachten".

Foto 6) Nexus Revo 870 Convertible Electric Op de Nexus Revo 870 Convertible Electric werd in 2020 een 100% elektrische aandrijflijn en een 100% elektrische hotelfunctie geïnstalleerd, zoals gepresenteerd op de botenbeurs in Düsseldorf. Na de installatie is de boot met succes verhuurd in seizoen 2020 en positieve reacties te ontvangen over de boot en het elektrisch varen. Een van onze gasten vermeldde dit: "We hadden een prachtige vaarvakantie in Friesland op de Nexus Revo 870. Stil en aangenaam in gebruik. Super vriendelijke familie van het Team Natural Yachts waar service van het grootste belang is. We zullen hier zeker weer boeken."

Foto 7) Maxus Evo 24 toegevoegd aan de experiencevloot In 2020 hebben we ook de Maxus Evo 24 aan onze experience vloot toegevoegd. De Maxus Evo 24 was te huur bij Hoora Watersport Heeg zodat gasten dit comfortabele zeiljacht ook voor een langere periode konden ervaren.

Foto 8) Genomineerd voor meest duurzame bedrijf van Nederland. Natural Yachts & Electric Ship Facilities werden genomineerd voor het meest duurzame bedrijf van Nederland. Beide bedrijven waren genomineerd om deze prijs te winnen. Uiteindelijk hebben we de award niet gewonnen maar we zijn wel trots dat we voor de nominatie werden geselecteerd.

Foto 9) De Northman 1200 (Electric & Fuel cell powered) is in Nederland aangekomen.

Een gloednieuwe Northman 1200 is in Nederland aangekomen. Deze Northman 1200 wordt uitgerust met een krachtige elektromotor en een Direct Methanol Fuel Cell, zodat de boot geen uitstoot produceert en onafhankelijk van de walstroom kan varen. Begin 2021 wordt de nieuwe innovatieve techniek in de nieuwe Northman 1200 geïnstalleerd. Waarna wij u graag uitnodigen om dit jacht te beleven, in ons experience center in Heeg of via de verhuur.

Wij wensen u een prettige jaarwisseling toe en blijf gezond!

Met een oudejaars groet van Team Natural Yachts,

Hylke, Josien, Jurjen, & Sarah